Kariéra

Práce Sourcing Managera a Sales Managera

Společnost je organizačně tvořena dvěma hlavními exekutivami – Sales (obchodním) a Sourcing (náborovým) oddělením. Každý manager se fokusuje trochu jinak. Sales Manager komunikuje primárně s klientem a Sourcing Manager s kandidátem.

 

Základní informace shrnuje Branch Manager Tomáš Rosecký

"Náplní práce Sourcing Managera, hlavního parťáka Sales Managera, je vyhledávání vhodných kandidátů na otevřené pozice. Používáme k tomu naši rozsáhlou databázi přikrytou vlastním unikátním informačním systémem, doplňkově také využíváme prémiové Linkedin účtu. Pohovorování kandidátů, nabídky dostupných pozic na straně našich zákazníků, příprava profilu/CV pro nabídku obchodníkovi, sledování vývoje zakázky a spolupráce s obchodníkem pro získání feedbacku na kandidáta od zákazníka, nebo naopak od kandidáta, jak se mu společnost, pozice, případně projekt, líbí."

"A pozice Sales Managera? Zde samozřejmě platí rčení, že "business se dělá přes lidi". Sales Manager má na starosti akvizici klientů. S tím mu rád pomůže jak celý sales tým, kterého je nedílnou součástí, tak jeho leader, který tým vede, motivuje a stará se o vývoj. Po akvizicích a prvních zakázkách, přichází na řadu profesní partnerství, pravidelná setkání, péče o vztah a oboustrannou důvěru mezi zákazníkem a Sales Managerem. Setkání s klienty nejsou dlouhé povahy, a to ani navazující follow-upy. Nicméně pouze o setkáních to není, ty logicky generují další práci, kdy přichází na řadu ona zásadní spolupráce s odpovědným Sourcing Managerem. Komunikace, pravidelná výměna informací, společná komunikace s kandidátem. Co to konkrétně znamená? Vybrané profily prezentovat na zákazníka a dle domluvených postupů zajistit zpětnou vazbu, domluvit pohovor (a nejlépe následný nástup), tj. úspěšný obchod. Celý obchodní proces je velmi rychlý, místy až rekordně, ale to musíte zažít… Ten pocit, kdy vám zákazník po odvedené práci řekne „Super, my jej bereme!“ je prostě k nezaplacení."

"Obě tyto pozice jsou především o komunikaci. A provázanosti, umění domluvit se vyjít v rámci daných podmínek se svým parťákem, bez sebe nefungují. Proto i bonusové složky za odvedenou práci jsou stejné. Byznys dotáhnut společně = stejné podmínky = stejná odměna. A ta u nás v CoolPeople prakticky nemá strop."