Kariéra

Práce Sourcing Managera a Sales Managera

Firma je rozdělena na dvě části – Sales a Sourcing. Sales komunikuje primárně s klientem a Sourcing s kandidátem.

Základní informace shrnuje Branch Manager Vladimír Vrtal:

Náplní práce Sourcing Managera je vyhledávání vhodných kandidátů na otevřené pozice, za použití naší vlastní databáze přikryté unikátním informačním systémem, a doplňkově prémiového účtu na Linkedin, trackování veškerých aktivit a jejich dotahování do konce, dále pohovorování kadidátů, jejich přesvědčování "proč by se v záplavě nabídek měli rozhodnou právě pro tento projekt", příprava profilu/CV pro nabídku obchodnkovi (potažmo klientovi), sledování vývoje zakázky a "tlačení" obchodníků do získání feedbacku (termín pohovoru, výsledek pohovoru). Na obě složky - Sales i Sourcing – je přitom aplikován naprosto totožný bonusový systém, takže dobrá nálada vládne na obou stranách.

Co se Sales Managera týká, zde samozřejmě platí rčení, že "business se dělá přes lidi", resp. v kanceláři se sám nevysedí. V praxi to chodí tak, že máme nastavené kontrolní mechanismy (KPI) stanovující počet schůzek (což v průměru vychází na tři setkání denně). Naše meetingy nejsou dlouhé povahy, takže se to zvládnout dá, včetně četných navazujících follow-upů. Nicméně pouze o meetinzích to není. Díky nim sice získáme requesty a máme na čem vyšívat, ale je nutné je velmi rychle aktivně procesovat do dalších fází, tudíž mezi ostatní aktivity obchodníka patří i pohovorování kandidátů, zasílání nabídek, téměř intradenní urgence feedabacků na zaslané profily (je to rychlý, dynamický business a kandidáti na trhu dlouho volní nevydrží), doprovázení kandidátů na pohovory ke klientům (hodně si zakládáme na dobrých osobních vztazích), administrativa atd. Nudit se u nás obchodník rozhodně nebude, dostane za to ale velmi atraktivní finanční odměnu.